Práve v dobe, v ktorej sme sa ocitli azda nikoho neprekvapí, že človek dokáže všetko vykonávať z pohodlia domu. Je to trend, ktorý sa šíri celým svetom nezastaviteľnou rýchlosťou a vyhnúť sa mu je však nemožné. Si hladný? Objednaj si pizzu. Potrebuješ zaplatiť účty? Použi internetbanking. Hľadáš si pohodlnú prácu? Pracuj z domu. Chceš si vynoviť šatník? Nakupuj online. Tieto činnosti sa stali súčasťou nášho každodenného života.nákup cez internet.jpg
Pri nakupovaní cez internet sa častokrát vynára otázka reklamácie. Aj vám sa už určite stalo, že dané oblečenie nevyzeralo tak dobre, ako ste si to predstavovali. Aj napriek tomu, že svoje telo poznáte dokonale. Nevyhovovala vám veľkosť, nevyhovoval vám materiál, nevyhovoval vám strih, nevyhovoval vám daný kúsok. Hneď vám prejde mráz po chrbte a vy sa sami seba pýtate „čo teraz“?
Každý obchoch je povinný mať na svojej webovej stránke uverejnené reklamačné podmienky. Preto buďte obozretní, zodpovední a ostražití, aby sa vám nestalo, že daný kúsok vrátiť nemôžete, že daný kúsok nemôžete vymeniť, že vám za daný kúsok nebudú vrátené peniaze.
Táto situácia sa nestáva často. Ale nie je nikdy na škodu sa vopred pripraviť na neočakávanú situáciu.
Čo vlastne reklamačný poriadok je? Čo z neho vyplýva? Ako je potrebné postupovať?
Defiícia reklamačného poriadku v skrátenej forme znie tak, že informuje zákazníka o podmienkach a spôsobe reklamácie, zodpovednosti za vady, záručnej doby a lehotách.online svet.png
Ale netreba sa báť. V dnešnej dobe je otázka riešenia problémov reklamácie krytá z viacerých strán. Pri online nákupe, môžete tovar vrátiť do dvoch týždňov resp. do 14 dní bez udania akéhokoľvek dôvodu. Predajca je povinný vám vrátiť peniaze vrátene poštovného. Ak sa tak nestane, berte na vedomie, že na každého psa raz príde mráz. V rukách to má Európska únia, ktorá ponúka množstvo spôsobov a jedným z nich je aj využitie služieb Európskeho spotrebiteľského centra.
Aj napriek tomu, že sa nachádzame v čase zlodejov, klamárov a podvodníkov, väčšina podnikateľov sa správa naozaj zodpovedne a riadia sa heslom: Náš zákazník, náš pán! Už len z toho dôvodu, aby nestratili svoju klientelu. Zlé správy sa šíria naozaj rýchlo. A ak by sa zákazníci dozvedeli, že predajca nie je voči nim lojálny, určite by si našli iný online obchod. Čo nie je vôbec žiadny problém.
Aby sme im len nekrivdili, nájdu sa aj slušní obchodníci, ktorí to nerobia len pre peniaze ale aj preto, že ich to baví, že radi uspokojujú potreby svojich zákazníkov a určite by sa nechceli ocitnúť na mieste svojich nakupujúcich v prípade, že by došlo k podobnému incidentu.