PR ČLÁNKY A ICH “DEFINÍCIA”
Prečo som použila úvodzovky? Pretože si nie som istá, či niekto dokáže “PR články” definovať úplne správne a tak, aby s tou definíciou boli všetci slovensko-českí markeťáci stotožnení.
Nejdem teda nikoho ani nič citovať, ale skúsim vám to polopatisticky vysvetliť.
PR je skratka pre Public Relations, čo je forma marketingovej komunikácie. Public Relations je založené na budovaní vzťahu s médiami, takže nejde o platenú formu propagácie.

google, obrázky

Avšak PR článok, ako ho vníma väčšina slovenského a českého trhu, nemá s Public Relations v podstate žiadnu súvislosť, nakoľko pojem PR článok sa začal používať v spojení so SEO (optimalizáciou pre vyhľadávače), čo vám vysvetlím o chvíľku.
PR ČLÁNOK VERZUS PR SPRÁVA
Ešte predtým, ako sa dostanem k SEO a PR článkom, chcem vás upozorniť na ďalší pojem. Ide o pojem PR správa, respektíve tlačová správa. Toto je konečne komunikačný nástroj PR špecialistov, ktorý si však niekto omylom môže zameniť za PR článok.
Tlačové správy pripravujú PR špecialisti pri predstavení nových produktov, pri oznamovaní investícií a podobne. Táto správa sa následne pošle novinárom ako podklad k možnému článku, ktorý novinár na základe tejto správy napíše.
Avšak výsledný článok nie je PR článok. Je to klasický redakčný článok napísaný na základe tlačovej (PR) správy. Takže, pozor na to.

monitory, klávesnica

PR články a SEO
Nemám to podložené žiadnymi dátami a hovorím len čisto z vlastných skúsenosti, ale pojem PR článok sa používa predovšetkým v spojitosti so SEO. Takže, čo to teda ten PR článok (v súvislosti so SEO) je?
Je to článok, ktorý je vytvorený predovšetkým umelo a len kvôli tomu, aby ste doň mohli umiestniť spätný odkaz na vaše stránky. Ak to ešte neviete, tak spätné odkazy sú jedným z faktorov, ktoré zlepšujú vaše pozície vo vyhľadávačoch, a teda zvyšujú vašu návštevnosť z prirodzeného vyhľadávania. Tieto faktory nejdem detailne popisovať a ani vám nechcem vysvetľovať, ako funguje SEO.